Podróżnicze podsumowanie 2019

blog podróżniczy

No to czas na małe podsumowanie podróży roku 2019!
Najważniejszym oczywiście krokiem było uruchomienie tego bloga, który powoli, powoli, ale się rozkręca. Jeszcze mam kilka relacji do uzupełnienia, ale lista i szkice przygotowane 😁

Podróże, które jeszcze nie są opisane na blogu, możecie obejrzeć w wyróżnionych Stories na Instagramie. Tam znajdziecie namiary na najciekawsze atrakcje, wskazówki, zdjęcia.

Co się będzie działo w 2020? Tego jeszcze nie wiem 🤷🏼‍♀️😁
A tak wyglądały małe i duże podróże Gdziekolwiek w Świat w 2019r.:

Wrocław na weekend co zobaczyć

Styczeń

🚗🐕 W trakcie ferii zimowych spędziliśmy rodzinnie kilka dni we Wrocławiu. Udało nam się odwiedzić Kolejkowo (potwierdzam, że jest to atrakcja również dla dorosłych, mimo wielu grup przedszkolnych, które możecie tam zobaczyć 😉 , Panoramę Racławicką, punkt widokowy w Sky Tower oraz ZOO z Afrykarium, i oczywiście Starówkę.

Wybraliśmy się również na jeden dzień poza Wrocław na zwiedzanie Zamku Książ wraz z palmiarnią. A po drodze wstąpiliśmy do miejsca, które osobiście uważam za jedno z najpiękniejszych jakie widziałam – Kościół Pokoju w Jaworze.

Zamek w Malborku ciekawostki

Luty

🚗Zamek w Malborku najczęściej organizuje nocne zwiedzania w sezonie letnim, ale okazało się, że był specjalne „seanse” w trakcie ferii zimowych. Szkoda byłoby więc nie skorzystać 😉 Jeśli nie mieliście nigdy okazji zwiedzać zamek w ten sposób (jakikolwiek, nie tylko ten w Malborku), to zachęcam – jest to całkiem inne przeżycie, a często też z dodatkowymi atrakcjami, których nie ma w ciągu dnia.

Bergamo co zobaczyć

Marzec

✈️ Jeśli macie ochotę na krótki city break, to polecam Wam np. Bergamo. Latają tu tanie linie i za niewielkie pieniądze można zaczerpnąć trochę włoskiego słońca. Mi udało się znaleźć takie połączenie lotnicze, że wyleciałam rano i wróciłam do domu wieczorem (korzystając z dwóch linii lotniczych).

Co zwiedzić w Bergamo i jak się po nim poruszać, przeczytacie w „Bergamo na jeden dzień – plan zwiedzania, mapa”

Zamek w Szymbarku

Marzec

🚌 W wielu miastach, lokalne oddziały PTTK (Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego) bardzo prężnie działają i mają bogatą ofertę wycieczek po bardziej i mniej znanych atrakcjach w okolicy. Często dzięki nim możecie zobaczyć miejsca, do których trudno dostać się prywatnej osobie.
I nie musicie być członkami PTTK, aby brać w nich udział. Polecam więc sprawdzenie, co oferuje najbliższy oddział PTTK.

W marcu miałam okazję wybrać się na wycieczkę do zamków w Przezmarku i Szymbarku, i na zwiedzanie Iławy.

Jezioro Narie atrakcje

Kwiecień

🚗🐕 Naszą tradycją stały się świąteczne wyjazdy. Najczęściej wynajmujemy dom, aby mieć swobodę i wygodę z dwoma psami. I szukamy okolicy, gdzie jest dużo możliwości do spacerów.

W tym roku Święta Wielkanocne spędziliśmy w Kretowinach. Uwielbiam takie letniskowe miejscowości poza sezonem. Na dodatek, mieliśmy wspaniałą pogodę i przejażdżka rowerowa wokół jeziora Narie skończyła się niespodziewaną pierwszą w tym roku opalenizną 😉

Jezioro Narie atrakcje

Maj

🚗🐕 Majówka to dawno nie odwiedzana Suwalszczyzna. Jeśli nie lubicie zgiełku Mazur w sezonie, polecam Wam ten o wiele bardziej spokojniejszy rejon. Nie ma tu tylu turystów, a znajdziecie jeziora i niezadeptaną przyrodę.

Więcej informacji i propozycję trasy samochodowej oraz noclegu znajdziecie we wpisie: „Suwalszczyzna na weekend”.

Podróż w Dolomity Włochy

Czerwiec

🚗🐕 Ten wyjazd można nazwać spontanicznym, przynajmniej jak na moje warunki 😉 Nie miałam pomysłu na dłuższy urlop a czułam, że muszę się gdzieś wyrwać. Do głowy przyszły mi Dolomity. Szybkie ustalanie ciekawych miejsc, które chciałabym zobaczyć, rezerwacja noclegów i potem 1500km w aucie. I tak ze Skipperem spędziliśmy w Dolomitach dwa tygodnie.

Część relacji z tego wyjazdu jest już opisana:

Zalew Wiślany atrakcje

Lipiec

🚗🐕 Po czerwcowym szaleństwie, lipiec był już spokojniejszy.
Był głównie odpoczynek nad Zalewem Wiślanym, szukanie nowych tras spacerowych i pierwsze w tym roku wyprawy na grzyby.

Jeśli jedźcie rowerami, to polecam trasę rowerową GreenVelo – nie wiem, jak w jej dalszej części, ale w rejonie Zalewu Wiślanego prowadzi chyba przez najbardziej malownicze tereny i drogi, jakie można tutaj znaleźć.

Gozo Malta

Sierpień

✈️Przychodzi moment, gdzie nawet ja, nie lubiąca upałów, potrzebuję słońca 🙂

Miał być TYLKO odpoczynek, więc najpierw pojawił się pomysł Bułgarii, potem Czarnogóry – ale tu już zaczęłam robić długą listę miejsc do zwiedzenia i znów z odpoczynku zrobiłby się intensywny urlop 😉

Usłyszałam gdzieś o wyspie Gozo, więc stwierdziłam, ze jak „zamknę się” na wyspie, to opanuję swoje zapędy do zwiedzania.
Trochę się udało, i było leżenie przy basenie i na plaży. Ale oczywiście musiałam też trochę zobaczyć Gozo, która według mnie jest piękniejszą siostrą Malty.

Podróże i wakacje z psem

Wrzesień

🚗🐕 We wrześniu znalazłam przepięknie położony Dworek Szarki – niedaleko granicy rosyjskiej, większość czasu bez zasięgu sieci komórkowej, bez telewizora. Czyli idealne miejsce na odcięcie się i slow weekend.

Dookoła same lasy i skoszone o tej porze roku łąki, więc cały weekend spędziłam na spacerach z psem i czytaniu.

Podróże małe i duże

Październik

Targi World Travel Show w Warszawie skusiły mnie możliwością zobaczenia Martyny Wojciechowskiej i kilku blogerów podróżniczych – takie przyziemne powody 😉 Najbardziej zależało mi na poznaniu Sabiny z Sama przez świat , ale przy okazji jej prezentacji miałam wielkie szczęście natknąć się na Podróże z Pazurem 🙂

Dodatkowo, było dużo warsztatów i wykładów. Niektóre mnie zawiodły, ale były też takie, na których usiadłam przypadkowo dla zabicia czasu a zostałam do końca robiąc notatki 🙂

Podróże i wycieczki na weekend

Październik

🚗🐕 Październik był trochę senny i żeby się zmobilizować, wymyśliłam sobie akcję pod tytułem: Gdziekolwiek Lokalnie.
Założenie było takie, by w każdy weekend pojechać w miejsce w okolicy, którego jeszcze nie widziałam, lub gdzie już dawno nie byłam.

Gdzie udało mi się dotrzeć? Np. w rejon Pojezierza Iławskiego (Siemiany, Jerzwałd), odkryłam nowe trasy wokół jez.Drużno oraz na dawno nie odwiedzaną Wyspę Sobieszewską.

Warmia i Mazury atrakcje

Listopad

🚗🐕 Długi weekend listopadowy spędziłam pod znakiem odkrywania pałaców i dworków dawnych Prus Wschodnich.

Bazą wypadową został Zamek w Reszlu, co okazało się strzałem w dziesiątkę – okazało się, że goście hotelowi mogli bezpłatnie wziąć udział w nocnym zwiedzaniu zamku, a na dodatek na miejscu była rewelacyjna restauracja.

Gdzie nad morze z psem

Grudzień

🚗🐕 Świątecznym zwyczajem wynajęliśmy dom, tym razem nad morzem.
O atrakcjach tej okolicy, w której byliśmy, przeczytacie we wpisie: „Polskie morze poza sezonem – Karwieńskie Błota”

0 0 vote
Article Rating

Posted by

Piszę o naszych psio-ludzkich podróżach. Gdziekolwiek w świat, gdzie nas łapy poniosą. Jestem typem planisty, większość moich wyjazdów jest dość dobrze przygotowana (ale spontaniczne zmiany nie wyprowadzają mnie z równowagi, jestem zrównoważonym świrem ;). Głównym środkiem transportu na większości wyjazdów jest auto. Lubię tą swobodę jaką daje mi samochód, dzięki niemu mogę dotrzeć do ciekawych i mniej znanych miejsc. Skąd nazwa Gdziekolwiek w Świat? Ponieważ moje podróże są bardzo zróżnicowane, wszystko zależy od tego, co w danej chwili potrzebuję, jaki mi się urodzi pomysł w głowie, ile mam czasu, lub od budżetu, którym akurat dysponuję. Więc znajdzie się i wyjazd pod namiot do Norwegii, agroturystyka na Suwalszczyźnie, ale i wygodny hotel z basenem. Przeważnie jednak większość wyjazdów ma wspólny mianownik – przyroda.